Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Hur många barn?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimetis okt 09, 2007 2:52 pm

Hur många barn skulle du vilja ha?

Själv har jag tänkt mej 4, men det kan nog vara att det "bara" blir 2 för oss!Iallafall vill ja nog inte ha flere nu på många år!Om jag får bestämma o allt går vägen känns det just nu som om jag om ca 5-6 år skulle vilja ha 2 barn tätt o så inga flere efter det!Men sånt e ju förståss så svårt o planera,vad som helst kan ju hända!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 39
Registration date : 07-08-19

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimeons okt 10, 2007 7:29 pm

Förut ville jag ha fyra, emn i brist på man så lär det inte ske åtminstone på en lång lång tid. Är nog jätte nöjd med mina två egentligen... Hur många barn? 846178
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimeons okt 10, 2007 7:52 pm

Malinowski skrev:
Förut ville jag ha fyra, emn i brist på man så lär det inte ske åtminstone på en lång lång tid. Är nog jätte nöjd med mina två egentligen... Hur många barn? 846178

Förstår att du e det!Jag väntar så på att vår dotters syskon ska födas!O efter det kommer jag nog också att nöja mej med mina två lääänge!Hur många barn? 83994
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 39
Registration date : 07-08-19

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimeons okt 10, 2007 8:08 pm

De e faktist jätte härligt att se hur mycket glädje dom har av varandra och jag tror att deras åldersskillnad underlättar det att deras förhållande till varann kan bli nära och ömt i motsats mot hur jag och min systers är.

Sen e jag nog för att ha syskon man lär sig livets realiteter från början, dela med sig osv... Hur många barn? 864528
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimeons okt 10, 2007 8:37 pm

Malinowski skrev:


Sen e jag nog för att ha syskon man lär sig livets realiteter från början, dela med sig osv... Hur många barn? 864528

Så e det!Jag har 3 syskon o e nog glad över det!Fast min bror som bor med pappa har ja just ingen kontakt med tyvärr Sad
Min ena syster e 2år4mån yngre än mej o vi har nog tyvärr bara slagits!Har ännu allt annat än ett bra förhållande!Fast vi hoppar inte på varandra mer Laughing Min andra syster e 6 år yngre o hon e ljuvlig!Nu börjar hon dessutom vara så mogen så snart e vi nog på samma "stadie" Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 41
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimetor okt 11, 2007 4:47 pm

..


Senast ändrad av Suddiz den tis sep 23, 2008 8:56 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimelör nov 24, 2007 6:12 pm

Vi har bestämt oss för att vi tar ett barn o gången o ser hur de artar sig,sa förut(några år sen) att ja it ville ha någo barn alls o sen ångra ja mig o blev gravid o fick en underbar dotter o efter att vi fick henne så ville jag mittiallt ha flera...Men man vet ju int om de ens e möjligt så vi tar de som de kommer!Man vet aldrig hur framtiden ser ut så därför tycker jag att man int skall bestämt säga antalet!
Själv har jag tre yngre bröder...
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 41
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimelör nov 24, 2007 6:59 pm

..


Senast ändrad av Suddiz den tis sep 23, 2008 8:57 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimesön nov 25, 2007 2:16 pm

Jo, int kan man bestämma färdigt hur många man ska ha..De e bara sånt man inte kan planera Wink
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimesön nov 25, 2007 4:04 pm

Man ska ta dagen som den kommer helt enkelt...Men de gäller nog allt!
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimesön nov 25, 2007 8:07 pm

renja skrev:
Man ska ta dagen som den kommer helt enkelt...Men de gäller nog allt!

Jo, men lite måst man ju planera Smile
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimesön nov 25, 2007 11:28 pm

Ja vissa saker kan man planera lite grann men gör man de allt för mycky o de it blir som man planerat så bli man bara besviken!Så därför e jag nog ingen stor planerare...
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimemån nov 26, 2007 6:00 pm

renja skrev:
Ja vissa saker kan man planera lite grann men gör man de allt för mycky o de it blir som man planerat så bli man bara besviken!Så därför e jag nog ingen stor planerare...
mmm.. planerar nog int heller så mkt. men funderar nog ganska mkt på hur ja vill ha det o så. tycker nog int att man ska planera mer än 1 barn åt gången, de va nog int de ja mena när ja öppna tråden. utan mera hur många barn man sku vilja ha eller hur många man kna tänka sej Smile
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 41
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimemån nov 26, 2007 6:11 pm

..


Senast ändrad av Suddiz den tis sep 23, 2008 8:58 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimetor nov 29, 2007 11:56 pm

Någon sa också åt mig att vi väljer int barnet utan barnet väljer oss...
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 41
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimefre nov 30, 2007 9:36 pm

..


Senast ändrad av Suddiz den tis sep 23, 2008 8:54 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitimesön dec 02, 2007 2:15 pm

Ja tackar verkligen min dotter för att hon valt oss för hon e bara så underbar!Man smälter bara man ser på henne,sku kunna sitta timtal o bara se på henne!Smile Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur många barn? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många barn?   Hur många barn? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur många barn?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Om ditt barn..

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Babyfeber :: Babyfeber-
Hoppa till: