Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimeons okt 10, 2007 10:30 pm

När det gäller kläder, barnkläder särskilt, varifrån köper ni dem, är ni modeflugor eller e de nåt speciellt ni ser efter, märke, etiskt tillverkat... vad?

Jag köper för mycket barnkläder Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch 507490 dom e bara så lätta att köpa när man inte behöver häcka in sig i ett provrum och svetten rinnandes konstatera att nepp de passar inte.
Mest är det H&M som gäller, Next kläder skickar min mamma åt flickorna. Jag tittar nog bara på hur kläderna ser ut och priset, kvalitet och etiskt tillverkande har jag sällan tänkt på.
Jag hatar sådant som har dumma texter och Bratz elelr dylikt på bilden men fastnade för Hello Kitty kläderna.

Loppisar hittar jag sällan något på men säljer nog flickornas gamla kläder via huuto.net.
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor okt 11, 2007 8:58 am

Jag tänker nog på hur de är tillverkade o kvaliten. Mest köper jag barnkläder från Lindex. Sen köper jag gärna Ruskovilla för att dom e så bra, man kan ju int säga att dom e snygga Smile Ja e nog int heller den som orkar springa på loppis!I år ska jag för första gången själv o sälja! Cool
Vet inte hur etisk firma Lindex är men dom har så fina barnkläder o bra kvalite för bra pris!
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor okt 11, 2007 10:56 am

Ja köper oftast i Lindex o HM men min dotter e ju bara 6½ mån ännu så ja ha int hunni köpa så mycky ännu!På loppis ha ja varit en gång o då va ja gravid o hittade en hel del o t.o.m mycky oanvända och när dom e så här små slits int ju kläderna alls nästan nå i Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch 898706 maskin förståss!Ska nu på söndag fara på loppis,få se om vi hittar något! Very Happy Ha it tidigare vari någon klädsnobb men vill nog ha fina kläder åt min dotter men e int sån att ja int kan ha begagnat,väljer fina begagnade i såna fall... flower
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor okt 11, 2007 10:59 am

Kan tillägga att ja int heller ar någo emot begagnat o väljer då också "bättre begagnat"!Skor köper jag dock aldrig begagnade!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor okt 11, 2007 4:19 pm

inte har jag heller något emot begagnat men hittar så sällan någo fint, tycker bara allt ser trasigt och smutsigt ut (syftar nu på loppisarna i Åbo).

Idag var jag till H&M, köpte byxor och en mössa åt Melinda, en body, ett par snickarbyxor, en college, en mössa, en kauluri och tre par handskar åt Nathalie. Vidare till Anttila var jag köpte grannrosa kurakläder åt Nathalie med. (Märks det att dagiset just börjat Laughing )
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimemån nov 19, 2007 9:09 pm

Vi köper kläder åt Elijas mäst på lindex o hm. Begagnat får vi av min styvmamma(min yngsta lillebror e nu 6år), o därifrån väljer vi dom bästa. Begagnade skor ha vi haft då elijas valiten o just o just kunde gå då, alltså såna som int just alls använts av Kasper(min bror) men nu köper vi alla skor han har/ska ha.

Ha int vari till loppis ännu,borde no fara både o köpa o sälja Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimemån nov 19, 2007 9:55 pm

Ja va o sälja på loppis samma dag som vår son föddes!Det var ett barnloppis o nu blev jag jätte-ivrig loppis-försäljare!Väntar på nästa gång de ordnas Wink
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimeons nov 21, 2007 3:53 pm

vill du komma o sälja våra saker o Very Happy ..sku no behövas, men ha int tid.. o sen kanske jag int riktigt ti 100% vill sälja våra saker Embarassed ,man vet ju int om man behöver dom ännu

Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimeons nov 21, 2007 9:06 pm

Ja ha satt undan dom kläder ja vill spara åt vår dotter o resten säljer ja då ja får möjlighet!Gav just också bort endel,det ska skickas till fattiga länder! Smile
O så e det nog väldigt roligt att få köpa lite nytt åt bebis nr2 Wink
Bra att han e pojke, för då måst ja köpa nya kläder Laughing Wink
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor nov 22, 2007 1:09 pm

Ja vill varken sälja el ge bort någo kläder,för man vet aldrig ifall vi får en flicka till i framtiden!O plus att hennes minsta kläder e för söta,roligt att bara se på dom ibland...
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitimetor nov 22, 2007 5:59 pm

renja skrev:
Ja vill varken sälja el ge bort någo kläder,för man vet aldrig ifall vi får en flicka till i framtiden!O plus att hennes minsta kläder e för söta,roligt att bara se på dom ibland...
Vet hur det känns!Det var nog först nu som ja kunde lämna bort Storasysters babykläder (då har ja lagt undan hälften som ja ALDRIG ger bort,dom ska hon få).Man kan helt enkelt int spara allt. Om man int vill drunkna i kläder då alltså...
O så e de nog bara så att de e så jätteroligt att köpa nytt åt följande med! Minst lika roligt som med första!O det kommer nya o snyggare babykläder hela tiden!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Empty
InläggRubrik: Sv: Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch   Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Kvalitet eller kvantitet, eller bådeoch
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Övrigt :: Ordet är fritt-
Hoppa till: