Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Min baby börja på dagis!!!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Min baby börja på dagis!!! Empty
InläggRubrik: Min baby börja på dagis!!!   Min baby börja på dagis!!! Icon_minitimeons okt 10, 2007 7:36 pm

Mina småtöser gjorde sin dagisdebut idag, Melinda har förut varit hos dagmamma men hon slutade så det blev dagis för båda. Som tur fick dom plats på en syskongrupp så dom är tillsammans hela tiden ända tills Melinda börjar förskolan. Dagiset var jätte trevligt och båda var som veteraner där. Lite ledsen var Melinda först men när hon fick gunga så vaknade hon till liv. Min baby börja på dagis!!! 399482

Imorgon ska vi fortsätta öva lite med att jag först är där och sen far bort en stund, på måndagen börjar det på allvar.. Min baby börja på dagis!!! 688634 Mina småbarn är ju så stora redan Min baby börja på dagis!!! 575763
Men det kommer nog gå bra, personalen var trevlig och dagiset likaså, lite trista rum visserligen men vad kan man vänta sig i en storstad som Åbo.
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Min baby börja på dagis!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Min baby börja på dagis!!!   Min baby börja på dagis!!! Icon_minitimeons okt 10, 2007 8:07 pm

Ohh vad spännande!Wilma stortrivdes i sitt lekis men hon e inte där mera utan hemma med mej tills mammaledigheten e slut!
Nu har ja grubbla massor över hur ja ska göra sen när ja int kan vara hemma mera,alltså nästa sommar!Lillisen kommer att vara bara 9 månader!Det där med syskongrupp låter super!Hoppas dom har de här också för det skulle kännas så mkt bättre!Tryggare för den lille iaf! Min baby börja på dagis!!! 18761
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Min baby börja på dagis!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Min baby börja på dagis!!!   Min baby börja på dagis!!! Icon_minitimeons okt 10, 2007 8:12 pm

Nathalie e ju också 9 månader nu, men det är fullständigt omöjligt för mig att vara hemma med dem, jag måst studera och har inte råd att vara hemma mer Crying or Very sad

Egentligen så tror jag inte att dagiset har nån negativ inverkan på Nathalie, hon har sin syster där och får lära sig tidigt alla möjliga sånger och sånt....

Kanske det finns syskongrupp på privat dagisarna i Ekenäs eller kanske dagmamma skulle vara ett alternativ för er? I Åbo finns det bara 2 st svenskspråkiga dagmammor på kommunala sidan så det blev dagis för vår del.
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Min baby börja på dagis!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Min baby börja på dagis!!!   Min baby börja på dagis!!! Icon_minitimeons okt 10, 2007 8:34 pm

Malinowski skrev:
Nathalie e ju också 9 månader nu, men det är fullständigt omöjligt för mig att vara hemma med dem, jag måst studera och har inte råd att vara hemma mer Crying or Very sad

Egentligen så tror jag inte att dagiset har nån negativ inverkan på Nathalie, hon har sin syster där och får lära sig tidigt alla möjliga sånger och sånt....

Kanske det finns syskongrupp på privat dagisarna i Ekenäs eller kanske dagmamma skulle vara ett alternativ för er? I Åbo finns det bara 2 st svenskspråkiga dagmammor på kommunala sidan så det blev dagis för vår del.

Jag tror inte heller att ett dagis skadar barnen fast dom e så små när dom börjar!Bara det är ett bra dagis medbra tanter!!Wilma gick i privat dagis, Små Rosorna som e Rosengårdens småbarnsgrupp!Men där ska barnen vara 1-3 år så ena e för liten o andra för stor!Dessutom passar tiderna oss int alls o vi vill int ha dom till Steiner-skola sen så de kanske e bättre om dom e i "vanligt" dagis o får sina kompisar ren där!Vet du om de finns några andra privata i ekenäs?
Har funderat mkt på Lilla My men vet inte va dom har för åldar där!
Men ja tänker nog ringa o ta reda på allt ganska snart!Wilma anmälde ja ti dagis då hon var 2 mån,hon börja dock först när hon va 1år8mån Laughing

Sorry att ja stal din tråd Embarassed
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Min baby börja på dagis!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Min baby börja på dagis!!!   Min baby börja på dagis!!! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Min baby börja på dagis!!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Graviditet och barn :: Första året-
Hoppa till: