Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Att vänta andra barnet

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimetis sep 04, 2007 9:21 am

De e nog helt annarlunda att vänta andra barnet har jag märkt.Fast så måst det ju vara också!
På dom flesta sätten e det bara mycket bättre men int hinner man ju vila eller nåt sånt när man har en busig unge där hemma!Sen e det väl lite trist att inte behöva köpa dom där härliga babysakerna, man har ju ren allt..nästan!Fast de e väl också på ett sätt bra,man sparar ju en hel förmögenhet!När jag väntade Wilma höll jag på o fixa i hennes rum vid det här laget, la upp sängen o köpte saker som vi sku behöva..Nu e sängen i källaren o kommer säkert att vara där tills jag e på bb.Vi bor i en trea så nåt babyrum kommer jag int att fixa utan sängen kommer i vårt sovrum sen!
Men nåt som ja har märkt o som jag inte räknat med är att folk runt omkring oss int alls e lika intresserade av den här graviditeten!Både endel vänner o tex. våra egna föräldrar! Neutral När ja vänta Wilma satt både fammo o mommo o sticka till babyn, men de gör dom int nu.Int frågas de heller hur jag mår osv..
Har ni märkt nåt sånt?
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:43 am

Min andra bebis är visserligen 9mån redan och inte är jag gravid heller men jag vet vad du menar, dels var det psykiskt tyngre att vänta baby nr 2 för då visste jag om allt som kan gå fel. Och sen var det så att intresset inte var lika stort, lillasyster fick t.ex mindre gåvor än storasyster fick, jag förstår det men det är jätte tråkigt att alla tycks tycka att det är sak samma med andra barnet :<_<:
Till överst på sidan Gå ner
Pippuri
Nybörjare
Nybörjare



Antal inlägg : 7
Registration date : 07-09-19

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimefre sep 21, 2007 12:50 pm

Jag har ju precis blivit gravid för andra gången så jag vet inte riktigt hur folk kommer att reagera på det.

Men jag själv är väldigt rädd den här gången. Eftersom jag redan har ett friskt barn så känns det som att chansen att allt går bra den här gången är bara 50%. Crying or Very sad
Och säkert kommer det bli mycket tyngre nu då man har ett busfrö att springa efter. Jag berättade åt mina föräldrar igår och de började skratta och sa att det blir ju en bra åldersskillnad. Och min sambos föräldrar blev jätteglada och grattade massa.

Hoppas att alla era nära och kära ändrar sig sen när de ser den lilla söta bebisen! Vem kan motstå en så liten.... I love you
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimefre sep 21, 2007 9:32 pm

Pippuri skrev:

Hoppas att alla era nära och kära ändrar sig sen när de ser den lilla söta bebisen! Vem kan motstå en så liten.... I love you

Min andra bebis e redan en krypande 9mån gammal tös så jag vet med säkerhet att nog faller far och morföräldrarna pladask för den andra med... dom charmar nog Att vänta andra barnet 399482
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimefre sep 21, 2007 10:40 pm

Malinowski skrev:
Och sen var det så att intresset inte var lika stort, lillasyster fick t.ex mindre gåvor än storasyster fick, jag förstår det men det är jätte tråkigt att alla tycks tycka att det är sak samma med andra barnet Att vänta andra barnet 852644
Det är jag också rädd för Sad Redan nu har den fått mindre saker!Ingen har gett någo babysaker.Lite kläder ha jag nog fått men de e av en kompis!Förstår int va folk tänker när dom tycker att det inte är nåt att få andra barnet!Precis lika glad e jag nu o väntar precis lika mycket!Varför gör då inte andra det?O nu tänker jag då främst på släktingar!
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitimefre sep 21, 2007 10:41 pm

Pippuri skrev:
Jag har ju precis blivit gravid för andra gången så jag vet inte riktigt hur folk kommer att reagera på det.

Men jag själv är väldigt rädd den här gången. Eftersom jag redan har ett friskt barn så känns det som att chansen att allt går bra den här gången är bara 50%. Crying or Very sad
Och säkert kommer det bli mycket tyngre nu då man har ett busfrö att springa efter. Jag berättade åt mina föräldrar igår och de började skratta och sa att det blir ju en bra åldersskillnad. Och min sambos föräldrar blev jätteglada och grattade massa.

Hoppas att alla era nära och kära ändrar sig sen när de ser den lilla söta bebisen! Vem kan motstå en så liten.... I love you

Jag har också varit mycket räddare denna gång!O precis av samma orsak som du Pippuri!Men hittills ha det gått bra o jag hoppas det ska gå bra till slut!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Att vänta andra barnet Empty
InläggRubrik: Sv: Att vänta andra barnet   Att vänta andra barnet Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Att vänta andra barnet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Graviditet och barn :: Graviditet-
Hoppa till: