Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Syskon/tvillingvagn?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimeons aug 29, 2007 9:51 am

Ni som har flere barn, har ni köpt syskon-tvillingvagn åt era små?Och hur stor har ålderskillnaden då varit?Jag har börjat fundera om jag ändå skulle köpa en tvillingvagn åt oss fastän storasyster redan fyller 3 år i december o i princip skulle orka gå.Men sen undrar jag hur mycket hon vill gå då bebin får vara i kärran (hennes kärra desutom) o dessutom trotsar hon lite nu så nog sku det såklart vara lättare med tvillingskärraStåbräde e ja int alls intresserad av för dom tycker jag att verkar obekväma,särskilt för lite kortare människor som jag Very Happy O hur lätt e det sen att skuffa med sånt på vintern då de e snö??
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 39
Registration date : 07-08-19

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:35 am

Vi köpte en billig tvillingvagn som egentligen inte varit sååå nödvändig, men dom få gånger den faktist behövts så har den varit guld värd...
Mina flickor har ju 1år8mån åldersskillnad men den äldre vägrade väldigt långt att sitta i vagnen... Ståbräde har jag funderat på men har som Sahara funderat hur den fungerar på vintern... Syskon/tvillingvagn? 575763
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimefre sep 21, 2007 10:49 pm

Jag e säker på att vi sku klara oss utan men visst skulle den vara så bra att ha ofta för det!Nu vet ja ju int om min lilla tös kommer att vilja sitta i vagn när bebin föds men ja tror att hon kommer att vilja det!
Ståbräde e ja nästan 100% säker på att ja int kommer o köpa.Dom verkar så oergonomiska o då kan hon lika bra gå!Pulka e ett alternativ på vintern...om vi nu får en vinter med tillräcklit snö!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 39
Registration date : 07-08-19

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:12 pm

Men åtminstone i Åbo så sandar dom så förskräckligt att pulka inte går utan att man river bottnet sönder på pulkan och är dysvettig efter 100m promenad Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:18 pm

Malinowski skrev:
Men åtminstone i Åbo så sandar dom så förskräckligt att pulka inte går utan att man river bottnet sönder på pulkan och är dysvettig efter 100m promenad Rolling Eyes
Här sandar dom nog också ganska mkt!
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimemån jan 28, 2008 1:03 pm

Har ännu inte köpt nån tvillingvagn ännu men drömmer om en herqueles twin raptor Cool dom e så dyra bara o vi ha haft en massa andra utgifter Syskon/tvillingvagn? 852644
just nu går jag med ståbräde o det går aldrig utan krångel! Evil or Very Mad Plus att det är obekvämt att gå med ståbrädet på!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 39
Registration date : 07-08-19

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimemån jan 28, 2008 7:29 pm

Jag skaffade en ny tvillingvagn, en Emmaljunga twin cerox min gamla gick sönder så jag satsade på en ordentlig, har nog varit jätte jätte nöjd med min emmaljunga Syskon/tvillingvagn? 872452

Ha du sahara kikat på huuto.net ?
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitimemån jan 28, 2008 7:48 pm

Malinowski skrev:

Ha du sahara kikat på huuto.net ?
Jo ja har småkikat!Men ja tycker dom vill ha så mycket för dem!Över 400e för en vagn som kostar 525e som ny!utan bärkasse då,vi har 2 mjuka bärkassar o sovpåsar så det klarar vi oss bra utan!
men man borde kolla oftare! men borde kanske spara ihop lite pengar först...
o nu måst vi ju köpa ny kamera åt syrran först Mad
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Syskon/tvillingvagn? Empty
InläggRubrik: Sv: Syskon/tvillingvagn?   Syskon/tvillingvagn? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Syskon/tvillingvagn?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Graviditet och barn :: Första året-
Hoppa till: