Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Snart e d JUL :D

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimeons nov 14, 2007 8:32 pm

santa Snart e d jul,vad har ni tänkt göra i år?
Vi ska fara ti hyrynsalmi Snart e d JUL :D 941382 .Teemus pappa o min morbror äger restaurang/hotell dit o Teemus pappa ha hyrt en stuga som han kan bo i så vi fa dit Razz . Så vi kommer o ha mycke mycke snö cheers ..hoppas jag Smile .
O sen e d ju dom dä eviga julklapparna man ska köpa! Vi ha bestämt att nu nä vi fa dit så köper vi ba ti Elijas o dom yngsta barnen i vår släckt dvs. min lillebror(6år) o Elijas kusin som e 5år. O sen ska ju hundarna ha Smile . santa
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimeons nov 14, 2007 10:47 pm

Vi ha int rikit bestämt var vi ska vara men antagligen hos min mamma!Det brukar vara så att ja vill ti min mamma o han till sin, o så slutar det med att vi först far till min mamma o äter där o öppnar paket.Sen kör vi hem med paketen o far till sambons mamma o äter lite mera o öppnar mera paket!Men vi kommer nog hem till natten!Tur så bor vi alla i samma stad Wink
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimetor nov 15, 2007 4:17 pm

På julafton kommer vi att vara hemma hos min familj,o på juldagen åker vi till Hangö o hälsa på min sambos familj!Vi kom överrens att de blir enklare på de här sättet än att börja åka till Hangö på julafton plus att ja ju hellre firar med min familj!Har nog oxå andra orsaker varför ja it vill fira julen me hans familj...
Vitsi va ja väntar på julen,på santa julgbben ,älskar julmaten,o stämningen e så underbar...
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimetor nov 15, 2007 11:54 pm

Jag skall fira julen med min mamma, pappa o syster samt flickorna hemma hos mig, julklappar har jag knappast råd att köpa så får se vad det blir av allt... :<_<:
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimefre nov 16, 2007 8:11 pm

Va tycker ni om d hä nä vissa ska ha sin sprit på julen confused ?? Jag tycker d e okey att ta ett eller 2 glas med maten, så att man INT e berusad!Jag tycker INT man ska supa på julen, d finns så många andra dagar i åre man kan supa om man nu måst supa! PUNKT SLUT Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimefre nov 16, 2007 11:09 pm

Jag protesterar också mot alkohol på julafton, visst kan de vuxna ta ett glas vin eller en öl med julmaten men supa skall man inte.
Jag tycker så våldsamt illa om att folk ger en flaska till julklapp åt vissa.

Men jag håller mig till pepsi, precis som jag alltid gjort, alkohol o barn hör inte ihop.
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör nov 17, 2007 12:19 am

Malinowski skrev:
Jag protesterar också mot alkohol på julafton, visst kan de vuxna ta ett glas vin eller en öl med julmaten men supa skall man inte.
Jag tycker så våldsamt illa om att folk ger en flaska till julklapp åt vissa.

Men jag håller mig till pepsi, precis som jag alltid gjort, alkohol o barn hör inte ihop.

Håller verkligen med om det sista! O julen är barnens helg så man ska int gå o förstöra den med att supa! No
Men jag kommer nog att köpa alkohol åt åtminstone min mofa!En vinflaska, han tycker om vin Wink Det är stor skillnad på vem man ger den åt, tycker jag! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör nov 17, 2007 12:19 am

Sahara skrev:
Malinowski skrev:
Jag protesterar också mot alkohol på julafton, visst kan de vuxna ta ett glas vin eller en öl med julmaten men supa skall man inte.
Jag tycker så våldsamt illa om att folk ger en flaska till julklapp åt vissa.

Men jag håller mig till pepsi, precis som jag alltid gjort, alkohol o barn hör inte ihop.

Håller verkligen med om det sista! O julen är barnens helg så man ska int gå o förstöra den med att supa! No
Men jag kommer nog att köpa alkohol åt åtminstone min mofa!En vinflaska, han tycker om vin Wink Det är stor skillnad på vem man ger den åt, tycker jag! Smile

Håller nog med om de första också Wink
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimemån nov 19, 2007 8:58 pm

haha i den hä saken e vi iallafall överens om santa .
Kunde int själv säga d bättre. Vi ha gett en vinflaska till någon tidigare men den flaskan dricks aldrig på julen. Jag tar antagligen ett glas sider efter att Elijas lagt sig,jag dricker int nä han e vaken.

Ha tyvärr varit med om en jul (vänta Elijas då) då d va bråk pga alkohol Sad . Personen tog för mycket o börja bråkablev uppkäftig osv, m alla o sen tog resten åt sig så de va en massa liv Mad , jag satt ba tyst o fundera om jag sku ha tagi mitt pick o pack o åkt ti mamma.Men den personen tillhör int mera i vår släckt så jag behöver int vara mera rädd fö att Elijas behöver va m om en bråkig jul! eller jag hoppas han int behöver d iallafall.. santa
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimetor nov 22, 2007 12:59 pm

Som Sahara säger så beror de verkligen på åt vem man ger t.ex en vinflaska!O den som får flaska i fråga dricker den knappast på julen utan kanske helgen efter alltå nyåret...Ja tycker att de helt ok att ta en öl el ett glas vin till julmaten,men int mer än det!Men vet att dom flesta brukar lämna de där drickande till juldagen!Men själv drack ja nog på julen för någo år sen o då hade vi int barn ännu o vi hade träff med kompisarna på en krog o Tobias va me mig!Hade ätit mat o öppnat paketen med familjen utan att dricka alls,drack först sen på krogen.Så tycker ni att de e helt fel?De brukar va en massa ungdomar och såna som int har familj el är skilda som brukar fa ut på julen!
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimetor nov 22, 2007 5:52 pm

Jag tycker nog de e ok att ta på julafton OM man int har barn.Men ja tror nog inte att jag skulle göra det!De e ju lite svårt o säga, hade ju ren barn den julen som jag var myndig, så för mej har det ju alldrig ens varit aktuellt!
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör nov 24, 2007 5:47 pm

Men ja tycker inte att man skall sitta full på julafton med sina barn,de sku ju va hemskt för barnen!Hoppas ni förstår min point!
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör nov 24, 2007 7:05 pm

Jag kan varken säga jo eller nä ti att fa p krogen på julen fö att jag aldrig gjort d Very Happy ,vi ha alltid vari hela kvällen m familjen I love you
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimesön nov 25, 2007 2:19 pm

Har ni handlat mycket julklappar redan?
Vi ha bara köpt 2 hittills o dom är båda till lillkillen. Men sen har jag no tänkt ut nästan alla gåvor ren o jag o Storasyster tänkte pyssla ihop julklappar åt ganska många Smile
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimemån nov 26, 2007 6:28 pm

santa Räcker d att man tänkt va man ska köpa Very Happy . De e ba Elijas vi ska köpa till,ha så stor familj att d e omöjligt o köpa åt alla o speciellt nä vi ska åka bort. santa
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimemån nov 26, 2007 10:17 pm

Usch ordet julklappar får mig att rysa, de har jag inte riktigt råd med.

O den där vinflaskan som gåva så jag mena mera ex firmor som ger vinflaskor till present åt sina arbetstagare etc.
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimetis nov 27, 2007 9:43 am

Malinowski skrev:
Usch ordet julklappar får mig att rysa, de har jag inte riktigt råd med.

O den där vinflaskan som gåva så jag mena mera ex firmor som ger vinflaskor till present åt sina arbetstagare etc.
Vi kommer att ge ganska mkt hemlagade gåvor åt äldre släktingar!Det sku bli svindyrt o köpa åt alla! Dessutom tror ja att far-och morföräldrar o gammel moffa o mommo uppskattar mera nåt som Storasyster har gjort! Dom har ju ren typ allt. Smile
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimefre nov 30, 2007 12:22 am

Vi har int köpt någo presenter ännu,men endel har ja beställt så dom är påväg!Smile Och två lilla julklappar kommer hon att få...De ena är mössa o vantar som hon behöv nu till vintern som ja ändå sku köpa men passar på att packa in det till lilla julen...De andra är en leksaksgrej...Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimefre nov 30, 2007 10:00 pm

Mor/farföräldrarna o gudföräldrarna ska få dagisfoto av Elijas. fick bilderna igår o han e super söt..som vanligt I love you
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör dec 01, 2007 1:16 pm

Suddiz skrev:
Mor/farföräldrarna o gudföräldrarna ska få dagisfoto av Elijas. fick bilderna igår o han e super söt..som vanligt I love you

Det gav vi ifjol just till mor/farföräldrar o gumödrarna ...men de va hennes 2-års bild för på dagiset tog dom bara gruppfoto
Till överst på sidan Gå ner
renja
Moderator
Moderator
renja


Kvinna
Antal inlägg : 126
Age : 39
Registration date : 07-08-20

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimesön dec 02, 2007 2:26 pm

Vi ska nog ta ett julfoto på henne ha ja planera men får se om de blir av då vi har lite mycky just nu!
Till överst på sidan Gå ner
Suddiz
Varm i kläderna
Varm i kläderna
Suddiz


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 40
Location : Lohja
Registration date : 07-10-07

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimefre dec 14, 2007 10:19 pm

o imo,före "gästerna" kommer fa vi o köpa julklapparna ti ungemannen I love you . Ha ni köpt alla julklappar redan??
Till överst på sidan Gå ner
Farsan
Nybörjare
Nybörjare



Man
Antal inlägg : 9
Age : 55
Location : Österbotten
Registration date : 07-12-09

Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitimelör dec 15, 2007 3:06 pm

Jag köper julklappar till de närmaste bara. Barnen, frun, mamma och svärfar.
Barnen ska få instrument och frun en ny bärbar dator. De andra får nog bara något fint och symboliskt.
Att ge bort alkohol är ju inte fel. Vem har sagt att det ska drickas upp på julafton...är det en alkis så ger man ju inte men...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Snart e d JUL :D Empty
InläggRubrik: Sv: Snart e d JUL :D   Snart e d JUL :D Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Snart e d JUL :D
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Övrigt :: Ordet är fritt-
Hoppa till: