Finlandssvenska föräldrar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Finlandssvenska föräldrar

Ett forum för alla finlandssvenska föräldrar och såna som vill/skall bli mamma eller pappa.
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Nervös inför förlossningen.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimetis sep 18, 2007 10:23 am

Har börjat bli ganska nervös inför förlossningen!Inte särskilt kul precis No Då jag väntade Wilma var jag inte rädd eller nervös men nu e jag nog lite...o destu närmare man kommer destu värre tycks de bli!Försöker att int tänka på det så mkt men det är nog svårt!Då Wilma föddes uppstod det en massa komplikationer o det tänkte gå riktigt dåligt,jag tror det är därför jag nu e lite rädd!Förlossningen var igångsatt o ren det brukar ju göra det lite svårare.Men det ser ut som om vi skulle slippa igångsättning denna gång,om ja nu int går över tiden så mkt men det tror ja int!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:37 am

Min första förlossning var också jätte hemsk och igångsatt, andra for igång av sig själv och gick fort och relativt smärtfritt, hoppas du får en likadan positiv upplevelse!!! Nervös inför förlossningen. 734589
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 10:54 pm

Ja redan om den får starta av sej själv så är ju riskerna för komplikationer mindre,vad jag ar förstått!Jag e bara så rädd att de ska hända ungen nåt eller mej.Dessutom hoppas jag verkligen att inte denhär ungen också har navelsträngen runt halsen så som tösen..hennes va så spänt så den hamna klippas före hon ens kom ut!Dessutom 3 varv o så tvärs över huvudet No
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:04 pm

oj då...

mina båda flickor är födda vecka 41+2, första igångsattes för förlossningen nog satt igång men inte liksom blev till något...

Andra bara startade med hårda sammandragningar och sen några timmar senare var hon ute. Allt gick så mycket bättre än på första gången... jag rämnade inte alls till exempel, dock förlorade jag väldigt mycket blod...
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:08 pm

Malinowski skrev:
oj då...

mina båda flickor är födda vecka 41+2, första igångsattes för förlossningen nog satt igång men inte liksom blev till något...

Andra bara startade med hårda sammandragningar och sen några timmar senare var hon ute. Allt gick så mycket bättre än på första gången... jag rämnade inte alls till exempel, dock förlorade jag väldigt mycket blod...

Min tös e född i vecka 38+0!Hon kom ut med sugkopp o då klipper dom oftast!O DET e jag rädd för..fast ja varit med om det förr pale
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:11 pm

Sahara skrev:
Malinowski skrev:
oj då...

mina båda flickor är födda vecka 41+2, första igångsattes för förlossningen nog satt igång men inte liksom blev till något...

Andra bara startade med hårda sammandragningar och sen några timmar senare var hon ute. Allt gick så mycket bättre än på första gången... jag rämnade inte alls till exempel, dock förlorade jag väldigt mycket blod...

Min tös e född i vecka 38+0!Hon kom ut med sugkopp o då klipper dom oftast!O DET e jag rädd för..fast ja varit med om det förr pale

Jag förstår, tieto lisää tuskaa, när man vet om allt som kan gå fel så blir man bara mer hysterisk... men sist o slutligen så i dom smärtorna så ha jag åtminstone haft sak samma fast dom sku ha tagit ut babyn i 10 bitar och sytt ihop den sen Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:21 pm

Jo de e nog de att man vet nu!Men ngt som jag också vet är att jag kan hantera samandragningarna o tycker inte att dom va paha alls egentligen!Det var krystningsskedet o all drama den sista ½ timmen som var pain!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimelör sep 22, 2007 1:10 pm

Jag hade också traumor av krystningsskedet som tog 1½h affraid så när det var dags att börjar krysta me andra så ville jag inte göra det, men de gick som på räls, det tog inte ett dugg ont, jag hann knappt krysta ens så var hon ute på 10minuter, och jag behövde inte repareras alls... De gick så bra att nu skulle jag kunna föda på nytt när som helst... Nervös inför förlossningen. 425622 Nervös inför förlossningen. 76636
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimelör sep 22, 2007 8:47 pm

Oj vilken lättnad för dej!Hoppas det går så för mej med!Tänkte att jag nu då jag blev mammaledig skulle ha tid o läsa i en av mina gravid-böcker för där finns det en massa avslappningsmetoder/rörelser o det underlättar ju också om man kan vara avslappnad!
Till överst på sidan Gå ner
Malinowski
Admin
Admin
Malinowski


Kvinna
Antal inlägg : 145
Age : 38
Registration date : 07-08-19

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimelör sep 22, 2007 11:24 pm

Med andra barnet var förlossningen på det viset lättare att man visste hur hemskt det kunde vara (jag utgick ifrån att det inte kunde bli värre) så jag went with the flow, sov under epidural bedövningen (Första förlossningen tog 28h så jag visste av erfarenhet att sömnbristen under en förlossning är för jävligt). Med första hade jag sömnskuld när jag kom hem, med andra så hade jag inte lika grav iom att förlossningen var så mycket kortare. Jag var helt superstressad före förlossningen men när jag var på sjukhuset var jag helt lugn, jag visste att jag måste föra hem det här med fastän jag nog försökte locka barnets pappa till att sköta den andra förlossningen när jag grejat första men han menade att han står över Shocked Nervös inför förlossningen. 304516

Jag födde ju första i Ekenäs och andra på Tyks, och fastän det inte var Ekenäs BB´s fel att förlossningen gick åt pipan så skulle jag inte föda på nytt där för det, jag trivdes bättre med Tyksens anonymitet och där hade dom så att dom skötte barnet det första dygnet för att följa med tarmfunktioner etc så dom blev riktigt sura när jag bytt blöja utan dem... Laughing

Men det går nog bra ska du se, jag håller tummarna för dig!!! Nervös inför förlossningen. 76636
Till överst på sidan Gå ner
Sahara
Moderator
Moderator
Sahara


Kvinna
Antal inlägg : 266
Age : 37
Registration date : 07-08-25

Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitimesön sep 23, 2007 11:16 am

Så kommer jag säkert också att tänka!O knappast går det lika åt skogen som förra gången!Då funka ju int ens epiduralen,så jag har jättedåliga erfarenheter av den.Tog bara jättesjukt o lägga den o så träffa läkaren en nerv o det först kändes skönt Nervös inför förlossningen. 575763
Nåja,nog ska det väl gå helt bra!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nervös inför förlossningen. Empty
InläggRubrik: Sv: Nervös inför förlossningen.   Nervös inför förlossningen. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nervös inför förlossningen.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Finlandssvenska föräldrar :: Graviditet och barn :: Graviditet :: Förlossning-
Hoppa till: